familievanriet.reismee.nl

Wat een prachtige, lange dag!

Onze dag begon al vroeg vandaag, wat heet vroeg.... 3 uur vannacht om precies te zijn. Op naar Schiphol! We vertrokken zo goed als op tijd en na een goede vlucht (met prachtige zonsopkomst vanuit het vliegtuig) zijn we rond 8.25 plaatselijke tijd geland. Gelijk de auto opgehaald en rijden maar! Nou ja, na eerst even goed gekeken te hebben naar de auto, want ze rijden hier dus in dit jaargetijde op spikes haha. Toch net even wat anders ;).

We zijn eerst naar de blue lagoon gereden. Niet om erin te badderen, maar gewoon om even te kijken. Wat zag dat er schitterend uit zeg. Helderblauw water met witte kalk, gaf een heel idyllisch beeld. Na daar rond gelopen te hebben, weer in de auto. Onderweg reden we door haast onwerkelijke landschappen. Overal rotsen begroeid met groen mos, langs de zee en dan weer met uitzicht op besneeuwde bergtoppen.

Volgende stop was Seltún Geothermal area. Het rook er echt vreselijk, naar rotte eieren, maar wel heel bijzonder om te zien. Borrelende modderpoelen. Diep in de aarde verdampt het water en daarbij komt magma stoom vrij. Maar ook de lucht was erg bijzonder en aangezien Marnix er echt naar van werd, zijn we daar weer weg gegaan.

Na een noodzakelijke stop bij de supermarkt (Mause dacht een goedkope gevonden te hebben, maar 6 euro voor 2 paprika's vind ik nou niet echt goedkoop haha) door naar de laatste bezienswaardigheid van vandaag, de Kerid vulkaan krater. We hebben daar eerst boven langs gelopen. Mooi uitzicht, maar echt een onwijze wind! De kinderen konden op sommige stukken amper blijven staan. Daarna flink wat trappen af naar het meer. Ook daar rondom gelopen en na weer wat gegeten te hebben, konden we ook het stuk weer naar boven lopen ;).

En nu zitten we heerlijk in ons huis voor de komende 6 nachten. Prachtig huis met nog mooier uitzicht! Er is vanavond om 21 uur een redelijke kans om het noorderlicht te zien, dus we gaan proberen nog wakker te blijven. Het is hier 2 uur eerder dan in Nederland en aangezien we inmiddels al bijna 21 uur wakker zijn, weet ik niet helemaal zeker of dat wel gaat lukken maar we doen ons best!

Ik zal zo de foto's posten als het wifi mee werkt.

leo

Wat een schitterende eerste dag
Laat er zo nog maar een paar volgen !!!!!!!!