familievanriet.reismee.nl

Reykjadalur hotspring river

Om nog even met gisteravond te beginnen: we hebben het noorderlicht gezien! Nog niet heel duidelijk, maar zeker wel aanwezig! We hebben als 2 gekken de hele avond met het licht uit gezeten en alleen maar naar buiten zitten kijken, maar met resultaat ;).

Vandaag hebben we echt het allermooiste gezien en gedaan tot nu toe.
Een wandeling van 3 km, bergopwaarts (en daarna uiteraard ook weer naar beneden) door een waanzinnige vallei. Zo ontzettend bijzonder om daar te lopen, door een vallei met rokende geisers, door bergwatertjes, langs bevroren stukken water. Het was weer ijzig koud, -3 toen we startten, snijdende wind, maar met een geweldig zonnetje. Doel van de wandeling, de Reykjadalur hot spring rivier! Daar aangekomen begon de eerste uitdaging, omkleden... De zwemkleding hadden we 's ochtends alvast onder onze kleding aan getrokken, maar toch, om al die lagen kleding in de snijdende kou uit te trekken, zonder kleedhokje, maar achter een soort schermpje, was toch even een echte uitdaging. Daarna snel het hete water in, want heet was het! Tintelende tenen, tintelende voeten... niet op de bodem kunnen zitten in eerste instantie, maar eenmaal gewend was het zo heerlijk. Zo bijzonder om midden in een vallei in een natuurlijke hot spring rivier te zitten. Ook de kinderen vonden het helemaal geweldig. Na een half uur kregen we het echter zo warm dat we er maar uit gegaan zijn. Zelfs met aankleden was het daardoor niet koud. Maar koud was het wel, want onze handdoek zat gelijk aan de grond vast gevroren en mijn bikini die ik heel even op had gehangen was ook bevroren haha.
Nog even een boterhammetje gegeten daar met uitzicht op de rivier en weer terug gelopen, dit keer met de wind in onze rug en zon op ons gezicht, dus dat was prima te doen.
Ik kan er nog veel meer over typen, maar beter is het gewoon om de foto's te bekijken, deze zeggen veel meer!

Onderweg nog even de nodige boodschappen gedaan en op tijd weer terug in het huisje, want morgen staat er een enorm lange dag op het programma, de rit naar het Joksulsarlon gletsjermeer, een rit van 4,5 uur heen en daarna uiteraard ook weer terug. Maar het schijnt heel erg de moeite waard te zijn!

Nu staan de pizza's in de oven, ik denk dat we deze wel verdiend hebben na vandaag ;)

Karin

Wow wow wow , wat een gave reis! Heel veel plezier nog

Jan en Addy

Wat hebben jullie het toch goed. Fantastisch volop genieten. Prachtige foto's