familievanriet.reismee.nl

Thingvellir national park

Om te beginnen, wat een prachtige voorstelling van het noorderlicht hebben we gisteravond weer gekregen! Verschillende kleuren en vormen. Blijft bijzonder om te zien!

We hadden vanochtend allemaal wat moeite met opstarten na 2 lange dagen weg, dus op het gemak ontbeten en rond 10.30 vertrokken naar het Thingvellir national park.
Ongeveer een uurtje rijden naar het informatie centrum. Vanuit daar eerst gereden naar P2. Daar vlakbij is de Oxararfoss, waterval. Een prachtige waterval omgeven door ijs die zo'n 20 meter naar beneden valt. Daarna door de kloof gelopen. Je loopt daar tussen 2 tektonische platen die ieder jaar 1 a 2 cm verder uit elkaar komen te liggen. In deze kloof zijn ook diverse scenes uit de serie Game of Thrones opgenomen. Uiteraard hebben we die ook bekeken.
Daarna nog verder gelopen door het nationaal park, tussen het ijs, over vlonders, bruggetjes naar het Thingvallakirkja (kerkje) en daarna naar de Silfra kloof. Hier kun je snorkelen. Helaas voor Mause hadden we dat niet gereserveerd ;).

Op de terugweg besloten toch nog even nog een keer snel langs de Strokkur geiser te rijden. Daar zijn we van de week al geweest, maar toen was het zo koud en waaide het zo enorm hard dat de geiser niet zo hoog spoot. Nu was er veel minder wind en was het prachtig zonnig en spoot de geiser ontzettend hoog!

En dan is het zo alweer tijd om in te gaan pakken want morgen gaan we verder naar Reykjavik. Daar slapen we dan nog een nacht en helaas vliegen we maandagavond dan alweer terug naar huis. Maar zover is het nog niet! Morgen op naar Reykjavik, heel benieuwd weer!

leo

Elke dag weer, elke foto en elk verhaal.............heerlijk om te zien hoe jullie de reis beleven

Jan en Addy

Wat een ondernemende familie, gaaf. IJsland is toch echt wel een mooi vakantieland zo te zien, met veel afwisseling in natuur. Bijzonder !! En de Kids genieten er ook van blijkt uit de foto´s.